Relacje klasy 2d z ostatnich zajęć w ramach projektu Technologie z klasą.

Powiększ obraz

Zrealizowaliśmy kolejne trzy scenariusze na temat programowania. Jak się programuje w aplikacji Scratch? Jak zaprogramować grę w aplikacji ScratchJr? Jak zaprogramować interakcję w Scratch’u?

Jak się programuje w aplikacji Scratch? Zajęcia wywołały dużo miłych emocji i radości. Pracowaliśmy niezwykle ochoczo, entuzjastycznie i z ogromnym zaciekawieniem. Wykazaliśmy się wyobraźnią i pomysłowością w rysowaniu robotów i teł. Wprowadzaliśmy własne postaci i aranżowaliśmy ciekawe interakcje. Wykorzystaliśmy umiejętność duplikacji. Uruchomiliśmy wiele Kart Skryptów, dzięki którym poruszaliśmy duszkami, zmienialiśmy ich wygląd, wstawialiśmy dźwięk i słowa, zmienialiśmy tempo ruchu. Chętnie prezentowaliśmy efekty swojej pracy. Wypowiadaliśmy się na temat programu i odkrywania kolejnych możliwości sterowania duszkiem.

Jak zaprogramować grę w aplikacji ScratchJr? Siódmy list od Kodeusza (XIII dzień podróży) wywołał wśród nas dużo miłych emocji i radości. Z przyjemnością na planszy umieściliśmy Planetę Spadających Gwiazd oraz figurkę robota. Ucieszyliśmy się bardzo, że na zajęciach zaprojektujemy swoją grę i będziemy tworzyć zależności między duszkami, tak byśmy mogli nimi sterować. Kroki tworzenia gry, usunięcie duszka-kotka i dodanie duszka – głównego bohatera gry, dodanie przedmiotu, który spada z nieba, wybranie tła dla sceny oraz zatytułowanie swojej gry, sprawiło, że radości nie było końca. Każdy z nas pochwalił się swoim projektem.  Nie można było chyba wymyślić nic lepszego, jak zaproponowanie nam stworzenia własnej gry. To była lekcja pełna euforii, uśmiechów i ogromnego zaangażowania”.

Jak zaprogramować interakcję w Scratch’u? Cieszyliśmy się z kolejnego spotkania z Kodeuszem. Przed zajęciami próbowaliśmy rozszyfrować nazwę planety. W czasie zajęć bardzo podobało nam się realizowanie kolejnych kroków w aplikacji Scratch, dzięki którym nasz pojazd się obracał. Jesteśmy dumni, że udało nam się stworzyć komunikat na monitorze. Najwięcej emocji jednak było pod koniec zajęć, kiedy zaprogramowaliśmy funkcje pisaka. Byliśmy zdziwieni, jak łatwo można zaprogramować kolejne czynności i spodziewane efekty, przypominało to naszą grę w podchody.  Zajęcia wzbudziły w nas zainteresowanie i zachęciły do twórczej pracy w aplikacji Scratch. Na pewno nieraz będziemy jeszcze pracować z tą aplikacją i uczyć się kolejnych kroków.

Udział w  projekcie Technologie z klasą był dla nas fantastyczną przygodą i sporą dawką wiedzy. Razem z robotem odkryliśmy, dlaczego warto uczyć się programowania i kształcić umiejętność logicznego myślenia. Wciągająca fabuła wprowadziła nas w fascynujący świat Scratcha, nowych technologii, tworzenia animacji i prostych gier.

5 VI 2019 r. w ramach zrealizowanego projektu weźmiemy udział w  interaktywnym wykładzie prowadzonym przez  naukowców na uczelni wyższej we Wrocławiu! Tytuł: Wykład z mikrobiologii: Dlaczego warto myć ręce? Opowieść o drobnoustrojach obok nas.