Projekt Matematyka z klasą. Ile matematyki jest wokół nas? (2)

Powiększ obraz

W ramach Projektu  na rozgrzewkę zrealizowaliśmy dwa scenariusze kompetencyjne do trenowania ważnych umiejętności (praca w zespole, radzenie sobie z emocjami).

Jak się uczyć koncentracji uwagi?

Hałas, rozmowy, szumy i życie w ciągłym biegu – czy tylko one sprawiają, że trudno nam się skoncentrować? Na co dzień rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że myśli i emocje również mają duży wpływ na nasze działanie. Oddziaływują one na tempo i jakość wykonywanego zadania, a także umiejętność skupienia się na poleceniu. Warto podejść do koncentracji uwagi nie tylko od strony dobrze wykonanego zadania, ale szerzej, jako umiejętności i kompetencji poznawczo-mentalnej, aby zrozumieć, dlaczego wielu uczniom nie chce się rozwiązywać trudnych i skomplikowanych zadań.

Na zajęciach dowiedzieliśmy się, co ma wspólnego pozytywne nastawienie z koncentracją uwagi oraz jak emocje wpływają na motywację do podejmowania trudnych zadań. Obejrzeliśmy film z miniwykładem i wysłuchaliśmy treści opowiadania. Wykonaliśmy trzy zadania, których celem było ćwiczenie koncentracji wzrokowej, słuchowej i dotykowej. Zastanawialiśmy się, jaki wpływ na koncentrację mają nasze myśli, uczucia i wyobrażenia. Przeprowadziliśmy trening koncentracji , który pomógł nam zrozumieć, dlaczego niechętnie podejmujemy zadania związane ze skupieniem uwagi.

Dlaczego strach jest nam potrzebny?

Ignorowanie strachu może być ryzykowne. Strach jest naturalną reakcją chroniącą nas przed niebezpiecznymi sytuacjami. Kiedy nie ukrywamy przed sobą, że się boimy oraz znamy nasze potrzeby i reakcje, strach może być naszym sojusznikiem. W czasie lekcji  wzięliśmy udział w zabawie ruchowej i sprawdziliśmy czego się boimy. Dowiedzieliśmy się, jaką ważną rolę odgrywa strach i jakie są jego rodzaje. Przeprowadziliśmy ze sobą wywiady, aby znaleźć najlepszy sposób radzenia sobie ze strachem.   

Klasa 3D