Projekt Matematyka z klasą. Ile matematyki jest wokół nas? (3)

Powiększ obraz

Dlaczego ktoś od rana jest pełen energii, a inna osoba nie ma siły napisać nawet jednego zdania? Czy to kwestia ich osobowości? Może warto przyjrzeć się ich diecie? Czy zdrowe odżywianie i matematyka mają ze sobą jakiś związek? 

Ile kalorii jest w diecie sportowca?

W trakcie zajęć dowiedzieliśmy się, dlaczego w diecie ważne są kalorie oraz czym jest wydatek energetyczny. Obliczyliśmy wartość energetyczną posiłków spożywanych przez swoich rówieśników. W oparciu o piramidę żywieniową oraz etykiety produktów spożywczych nauczyliśmy się rozpoznawać, które produkty są zdrowe, a których należy unikać.  Skomponowaliśmy także pełnowartościowy obiad wykorzystując wiedzę o ułamkach. Obejrzeliśmy film z udziałem naukowca.

 Jak obliczyć powierzchnię ringu?

Jaki kształt ma sektor rzutów młotem, oszczepem, dyskiem czy pchnięcia kulą? Jaki kształt ma bieżnia? Ile matematyki jest w obiektach sportowych?

W trakcie zajęć przyjrzeliśmy się dokładnie stadionowi lekkoatletycznemu i zastanawialiśmy się, dlaczego sektory dla poszczególnych dyscyplin mają różne kształty. Dowiedzieliśmy się,
co to jest wycinek koła, a następnie narysowaliśmy go samodzielnie. Zaprojektowaliśmy również ring bokserski oraz obliczyliśmy ile potrzebnych jest materiałów do pokrycia podłogi. Obejrzeliśmy film z Rafałem Sonikiem (sportowcem i przedsiębiorcą).

Klasa 3d